HSN Code 5206
Cotton yarn (other than sewing thread), containing less
Cotton yarn (other than sewing thread), containing less than 85% by weight of cotton, not put up for retail sale
GST rate
5%
Codes under 5206
| Code | Description | GST rate |
|---|---|---|
| 5206 11 | Measuring 714.29 decitex or more (not exceeding 14 metric number): | 5% |
| 5206 12 | Measuring less than 714.29 decitex but not less than 232.56 decitex (exceeding 14 metric number but not exceeding 43 metric number) | 5% |
| 5206 13 | Measuring less than 232.56 decitex but not less than 192.31 decitex (exceeding 43 metric number but not exceeding 52 metric number) | 5% |
| 5206 14 | Measuring less than 192.31 decitex but not less than 125 decitex (exceeding 52 metric number but not exceeding 80 metric number) | 5% |
| 5206 15 | Measuring less than 125 decitex (exceeding 80 metric number) | 5% |
| 5206 21 | Measuring 714.29 decitex or more (not exceeding 14 metric number) | 5% |
| 5206 22 | Measuring less than 714.29 decitex but not less than 232.56 decitex (exceeding 14 metric number but not exceeding 43 metric number) | 5% |
| 5206 23 | Measuring less than 232.56 decitex but not less than 192.31 decitex (exceeding 43 metric number but not exceeding 52 metric number) | 5% |
| 5206 24 | Measuring less than 192.31 decitex but not less than 125 decitex (exceeding 52 metric number but not exceeding 80 metric number) | 5% |
| 5206 25 | Measuring less than 125 decitex (exceeding 80 metric number) | 5% |
| 5206 31 | Measuring per single yarn 714.29 decitex or more (not exceeding 14 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 32 | Measuring per single yarn less than 714.29 decitex but not less than 232.56 decitex (exceeding 14 metric number but not exceeding 43 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 33 | Measuring per single yarn less than 232.56 decitex but not less than 192.31 decitex (exceeding 43 metric number but not exceeding 52 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 34 | Measuring per single yarn less than 192.31 decitex but not less than 125 decitex (exceeding 52 metric number but not exceeding 80 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 35 | Measuring per single yarn less than 125 decitex (exceeding 80 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 41 | Measuring per single yarn 714.29 decitex or more (not exceeding 14 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 42 | Measuring per single yarn less than 714.29 decitex but not less than 232.56 decitex (exceeding 14 metric number but not exceeding 43 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 43 | Measuring per single yarn less than 232.56 decitex but not less than 192.31 decitex (exceeding 43 metric number but not exceeding 52 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 44 | Measuring per single yarn less than 192.31 decitex but not less than 125 decitex (exceeding 52 metric number but not exceeding 80 metric number per single yarn) | 5% |
| 5206 45 | Measuring per single yarn less than 125 decitex (exceeding 80 metric number per single yarn) | 5% |
← Chapter 52: Cotton yarn and cotton fabric
Related HSN codes
5207Cotton yarn (other than sewing thread) put up for retail5205Cotton yarn (other than sewing thread), containing 85%5208Woven fabrics of cotton, containing 85% or more by weight5204Cotton sewing thread, whether or not put up for retail sale5209Woven fabrics of cotton, containing 85% or more by weight5203Cotton, carded or combed
Frequently Asked Questions
What is the HSN code for cotton yarn (other than sewing thread), containing less?
The HSN code for cotton yarn (other than sewing thread), containing less is 5206, under Chapter 52 (Cotton yarn and cotton fabric).
What is the GST rate on cotton yarn (other than sewing thread), containing less?
Cotton yarn (other than sewing thread), containing less is taxed at 5% GST under HSN code 5206.
How many digits of the HSN code go on a GST invoice?
It depends on your turnover in the previous financial year: businesses above ₹5 crore generally show 6 digits (8 for certain specified goods), and smaller businesses show 4 digits on B2B invoices. Check the current e-invoicing/HSN notification for the exact threshold that applies to you.
Rates as per Notification No. 9/2025-Central Tax (Rate), as amended, as of 7 October 2026. For guidance only — verify with your tax advisor.